Veckan som gick

Lördagkväll..... Nu sitter jag i min sköna fåtölj och slötittar lite på melodifestivalen deltävling andra chansen som jag inte är ett dugg intresserad av men Uffe påstår att det inte finns något annat att titta på och jag orkar inte ens försöka undersöka övriga alternativ på tv-utbudet. Jag är lite småtrött efter dagens lilla lunch och handarbetsträff härhemma med mina fina vänner. Det blev precis som jag hade tänkt att det skulle bli mysigt och trevligt. Jag hade lagat en laxsoppa och bakat bröd till och sen slog vi oss ner i soffan och alla tog fram sina olika projekt. Annette stickade, Katarina tovade en liten hund, Cecilia virkade och stickade, Malin gjorde små fina hjärtan av ståltråd och jag virkade mormors rutor till Tuvas kofta. 
Så pratade vi naturligtvis..... om jobb, chefer, barn, mat, resor, tv-serier osv. 




I måndags så tog Sanna och Tuva tåget till stan och kom och hälsade på oss. Jätteroligt!! Cecilia och Moa  fick också träffa vår lilla prinsessa. 


På tisdagen jobbade jag över en stund men när jag skulle åka hem med bilen så gick det inte alls. Bilen blinkade och ville inte alls starta så jag fick ringa vägassistans som kom och hjälpte mig att starta bilen det var batteriet som hade laddat ur pga att jag hade kommit åt en spak som satte på lyset när jag hade klivit ur bilen. Lite pinsamt tyckte jag att det var och nu kollar jag jättenoga varje gång jag lämnar bilen att allt är avstängt. 

På onsdagen  var det kördags som vanligt och vi övar flitigt på alla sånger som vi ska framföra den fjärde maj i Erik Eriksson hallen. 

På torsdagen gick jag på ett gympapass på Friskis och Svettis. Kul och det känns bra att jag har kommit igång att träna för jag blir mycket piggare. Väl hemma igen åt jag pizza som Pär hade gjort. Senare på kvällen ringde mamma och ville att jag skulle höra av mig till min faster Aili som var sjuk vilket jag gjorde och sen for jag och hämtade henne i Tyresö och körde henne till SÖSakuten. Där var hur mycket folk som helst så hon fick tyvärr vänta länge på att bli undersökt men det var tur att hon kom dit för hon hade fått akut njursvikt och nu får ligga sjukhuset några dagar. 

Igår mötte jag Pär i Sickla där han gjorde en synundersökning för körkortstillståndet sen gick vi och handlade mat, det var roligt att få umgås lite det är inte då ofta numera och man kan ju faktiskt ha det riktigt trevligt även om man bara gör något då trivialt som att handla på Willys. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0