Lite allt möjligt.....

Veckans besök hemma hos Tuva blev ikväll för att lämna tripp trappstolen där. Sanna ska måla den röd det blir fint. Men nog känns det bättre att träffas på söndagarna för på fredagkvällen är vi alla lite trötta efter veckan. Hur som helst så var det mysigt att se den lilla familjen en stund. Sanna räknar nu dagarna tills det är dags för dem att flytta till deras nya lägenhet som är färdigbyggd nu. 
Tuva var lite oglad när vi kom men hon somnade till en kort stund när jag sjöng för henne och sen var hon pigg och social och småbubblade med oss tills det var dags att äta lite och då tackade vi för oss och for vidare till landet. 
Vårvärmen är tillbaka igen och solen och det är så härligt. I helgen ska jag så lite frön på friland och om värmen håller i sig hänga upp hängmattorna så jag kan ligga där och läsa och ha det skönt.

I onsdags var jag på Bauhaus med en jobbarkompis och handlade jord ,pallkragar, blommor, vattenkannor och en massa annat. Vi ska göra en liten miniträdgård där vi kan odla lite blommor att sköta om. I morse kom en stor lastbil med allting. Det ska bli roligt att sätta igång med detta i nästa vecka. 

Vi har fått vårat flytt datum nu den 23 juni efter midsommarhelgen kommer flyttbilen. Då flyttar vi till Lindevägen i Enskede gård och bor där i 8-9 månader tills det är färdigrenoverat hemma. 
Ja det händer mycket här framöver.... Pär tar studenten, dagen efter flyttar Sanna och Claes helgen efter ska vi till Skansen och titta när Jonny och Anna gifter sig, sen är det midsommar och flytt. Sen har vi fem veckors semester. Det blir skönt. 
Framme! Dags att packa ur bilen, allt det som jag har släpat med mig upp den här gången, krukor, en liten gul barnkratta, en fin lykta som jag hittade på återvinningsstationen och arbetsbockar till ett planteringsbord.  
Sen ska jag koka mig en kopp te och äta en macka innan jag klättrar upp till min sköna säng. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0