Tårtkalas i Uppsala

Ibland känns det som att jag verkligen använder min tid här  jorden i för att upptäcka hur mycket man göra inom ett visst antal timmar. I lördags så var tanken att jag skulle tvätta på fm och umgås med svärmor som kom i torsdagskväll. Jag började dagen med en skön morgonpromenad i det fina höstvädret tillsammans ned Ida.  Klockan tio fyllde jag tvättmaskinerna i tvättstugan, därefter cyklade jag i väg på sångkurs med min körledare. Efter två härliga timmar med sångövningar så cyklade jag hem igen och tog hand om tvätten som Pär hade hängt in i torkskåpet. Efter lite kaffe och en macka så tog Pär och jag bilen och övningkörde. En snabb sväng till mamma i Farsta för att hämta Sannas present och tejpa igen hennes ventiler blev det också innan vi snabbt for hem för att fika med Jonny och Anna som jag hade bjudit hem för att svärmor skulle få träffa dem. Det var kul att träffa dem vi har inte setts sedan deras bröllop i somras. När de hade åkt hem så plockade jag fram lite grönsaker och potatis i kylskåpet och cyklade ner till Konsum och köpte löfbiff och bearnaisesås. Det blev en god men någon sen middag vi åt först vid åtta. 
Vaknade tidigt på söndag morgon, pigg klockan sex varför händer aldrig det på vardagarna. Men efter att ha gått långpromenad med Ida och bakat bullar, slagit in Sannas presenter och varit ute och övningskört en sväng med Pär till Globen så packades allt och alla in i bilen och så for vi till Uppsala för att fira Sannas födelsedag. Där blev vi bjudna på hembakat och kaffe. Tårta, cupcakes och kakor. Mums! Efter några timmar var vi hemma i stan igen och då åkte jag hem till Marie och hjälpte henne att plocka undan hennes grejor och plasta in lägenheten för stambytet. Nu dröjer det sex veckor innan hon kan flytta hem igen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0