Pyssel och prat igen....

Denna helg har varit rolig och har faktiskt inte gått så fort som jag kan uppleva att helgerna oftast gör. I dag har det varit pysselträff med mina vänner. Jag bjöd på linssoppa,bröd, vin och semlor vilket var uppskattat. Syrran nålbindade vantar och hennes kompis Tina stickade. Marita gjorde fina pärlor av veckotidningar, Lena lagade en en tröja och en fin ullschal. Malin passade på att skaffa sig inspiration i alla mina pysselböcker. Katarina stickade en mössa, Eva gjorde en fin nyckelring av pärlor. Annette stickade på sina handledsvärmare och jag ja vad gjorde jag? Jag visade min nyssinlärda färdighet. Krokning eller tunisisk virkning som Tina sa att det heter. Och så stickade jag några varv på min halsduk men mest så pratade jag och hade kul med pysseltanterna. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0