Nu är det varmt.

Större delen av torsdagsförmiddagen tillbringade jag med att försöka få tid på en bilia verkstad för att AC i bilen har gått sönder. Perfekt nu när det till och med är klass 1 varning på sommarvärmen. Först fanns det inga tider föränns i augusti men till slut så fick jag en tid i Täby den 20. Tur i allafall att vi inte har planerat in någon bilsemester. 
Jag har dammsugit och vilken bra dammsugare det är, nu är det  damm och hundhårsfritt. 
Det var så härligt varmt, att jag bara satt och vilade i skuggan med en bra bok och åt lite hemgjord vaniljglass och drack isvatten med mynta och lime i. 


Idas kompis Isak kom på besök och de sprang runt, runt på tomten i ren hundglädje. Sen smakade det bra med en skål med vatten. 




I dag vaknade jag tidigt vid fem och konstaterade att jag  hade en fästing på höften. Så då gick jag upp och väck med den. Sen var det ingen ide att somna om så jag gick upp och åt frukost. Och sen passade jag på att plantera om tomatplantorna och några pelargoner medans det fortfarande var svalt nog att hålla på. När det blev för varmt så satte jag mig i skuggan och fixade fina burkar till salladen och basilikan och några hängande vaser av ståltråd och några miniflaskor. En härlig dag och jag njuter verkligen av att få vara ledig och skrota runt och göra vad som faller mig in. Middagen stod Thaitanten för och nu sitter jag på min favoritplats och har det bra i den ljumma junikvällen. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0