Midsommar

Årets midsommar kommer nog att gå till historien som en av de regnigaste i allafall i Stockholmstrakten. Hos oss kom det inte en droppe på hela helgen. Trots att regnmolnen hängde mörka över oss. Vi satt till och med ute och åt vår midsommar lunch, inte för att det var så speciellt varmt men det hör liksom till att man sitter ute då. 

En promenad till hembygdsgården och tittade på dansen runt midsommarstång en. 

På em planterade om alla mina fina pelargoner son jag köpte hos Sune i våras och svärmor putsade våra köksfönster, för man kunde absolut inte ställa in blommorna med oputsade fönster enligt kära svärmor.


Lördagmorgon vaknade jag med migrän  så den dagen blev det inte mycket fixat i trädgården men desto mer idag. Jag vaknade tidigt som vanligt på söndagarna. Jag har hållit på hela dagen ..... Plockat och fixat, jag var ner till Ica och köpte jord och fick med mig två lådor blommor som skulle slängas för de var alldeles uttorkade. De har jag planterat i stora krukor och de har fått mycket vatten så de ska nog klara sig. Jag har sått sockerärter och satt potatis , lite sent men det har ju varit så kallt. Sen har jag gjutit lite cement bl.a. två rabarberfågelbad, ett ska vår nya granne Yvonne få för jag fick två helt oanvända och fantastisk fina trasmattor som förra grannen tant Ebba har vävt. De blev jättefint i vårt lilla  vardagsrum. 
Nu är vi åter i stan och det är bara en vecka kvar att jobba. Härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0