Jag längtar efter sol och värme

Jag blev så glad i fredags, äntligen lite sommarvärme. Äntligen kan man vara barfota och ha sandaler utan att frysa. 

Men glädjen blev kortvarig på lördagen var det regnkappa och gummistövlar som gällde. 


På Nationaldagen gick jag runt i min trädgård och plockade en blågul blombukett och tänkte på hur bra och fint vi har det i vårt land. 


Lördagsförmiddagen tillbringade jag i vår sköna soffa och läste en spännande deckare. Efter lunch tröttnade jag och gick ut i trädgården trots det regniga och blåsiga vädret. Jag hämtade en säck med cement och gjorde betong krukor, små grodor, gångplattor och diverse annat. 

Idag har vi varit riktiga arbetsmyror Uffe och jag. Vi var uppe tidigt och satte igång, Uffe började med att plocka upp alla grenar som hade blåst ner och klippte sen gräsmattan och jag gick runt med grästrimmern och slog där man inte kommer åt med gräsklipparen.   Jag har klippt ner en del av snöbärshäcken som jag blev tokig på för den sprider sig överallt. 
Min kära hammock har fått flytta ur förrådet och trädgårdsmöblerna också. 
Det blev så fint nu väntar vi bara på sommarvärmen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0