Pelargonlycka

Söndagkväll..... Klockan närmar sig läggdags, jag har precis hämtat upp tvätten från tvättstugan. Skönt att ha det fixat inför veckan. Idag var det inte vår ska jag säga mulet, nollgradigt och isvindar som blåste. Brrr inte kul alls. 
I går kom Malin och hennes mamma och hämtade mig och så for vi till Sune Tryggs handelsträdgård i Tungelsta, som är ett pelargon paradis ett stort växthus med bara pelargoner. Jag bara stod och tittade på alla blommorna när jag klev in där, helt fascinerad. Det var svårt att välja en eller två för alla var så himla fina. Så det blev en hel låda. 

Väl hemma igen, satte jag ner alla fina blommor i krukor och kärl och placerade ut dem i hela lägenheten. Det blev så fint. Dagen avslutade med middag för Malin, Magnus och Philip. 
Vår lilla middagsgäst blev lite trött efter middag och lek så han passade på att krypa ner i vår lilla barnsäng en stund. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0