Full fart i 50 knop

I torsdags träffade jag mina kollegor från Sickla dv. Alla sa att de saknar mig så mycket och det klart de är nu en mindre personal för ännu har ingen ny blivit anställd. Så det är tufft för dem. Hur som helst en fartfylld och trevlig kväll hade vi i allafall. Vi blev hämtade av taxi och körda till Nacka strand där två st ribbbåtar stod och väntade på oss. Vi fick ta på oss varma overaller och skidglasögon sen tog vi plats i båtarna. Jag kan lugnt säga att jag tyckte det var nervöst. Sen bar det iväg i 50 knop till Ingmarsö en tur på ca en timme. När jag väl hade vant mig så var det fantastiskt kul. 


Väl framme fick vi ett glas champagne med lite goda tilltugg. Sen fick vi ett glas vin innan det blev dags att sätta oss vid bordet  till förätt var det sparris och ett glad vin. Varmrätten bestod av torskrygg och ett stort glas till vin och till efterätt var det rabarber, glass och ett glas vin. Det ställde till det lite för mig för jag drack bara lite ur varje glas för det här var en snabb middag ca en och en halvtimme och jag vill inte dricka så mycket så snabbt. Men alla andra drack ju ur sina glad vartefter och då blev de utdukade men inte mina, så det blev ju väldigt många glas framför min tallrik. 

Men mina snälla kollegor hjälpte till att dricka upp allt innan vi gick. 


Sen susade vi iväg tillbaka till stan och då tror jag att det gick ännu lite snabbare. En klart häftig upplevelse och det är så fantastiskt vacker i vår fina skärgård. 23.15 var vi tillbaka vid Slussen så jag kom sent i säng och var lite seg på fredags em. Men vad gör det när man har haft det roligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0