Ledig torsdag

Skönt med en ledig dag mitt i arbetsveckan...... Vaknade tidigt som vanligt när jag är ledig men pigg, så jag gick upp och åt frukost. Tog sen en dusch och passade på att skura badrummet också. Sen var det dags för långpromenad med  Ida och Uffe. På vägen passerade vi Markus kyrkans gökotta och stod där en liten stund och lyssnade på vårpspalmerna. Fint och stämningsfullt.  Väl hemma igen så blev det en snabbfika med Uffe innan jag tog bilen och åkte till Uppsala och mötte Sanna. Vi handlade golv, stora krukor och jord till deras balkong och sen åkte vi hem till dem och la golv och planterade alla blommorna som Sanna köpte förra helgen plus några nya som handlades i dag. Det blev jättefint. Tuva tyckte att det var jätteroligt med golvplattorna och blommorna och hjälpte till av hjärtans lust. 




När allt var klart for jag hem till stan igen, men innan jag kom hem hem till min väntande middag så blev det ett snabbt besök hos mamma för att lämna blomlådorna som hon hade bett mig köpa. 
Nu sitter jag i soffan och kelar lite med Ida och känner mig nöjd och glad efter min lediga torsdag. I morgon är det arbetsdag men sen är det helg igen. Lite skönt faktiskt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0