Sista helgen i maj

Jag brukar ju säga att det inte alltid blir som man har tänkt....i fredag s var mamma på SÖS för att bli kollad av en hjärtläkare pga sina svullna ben men läkaren beslutar att lägga in henne för observation och för att driva ur den stora mängd vätska som hon har samlat på sig och som orsakar hjärtsvikt. Mamma blir såklart besviken för hon skulle gå och se min vårkonsert med teaterkören på lördagen. Men det får bli en annan gång. Huvudsaken är att hon mår bättre nu. Syrran , Jan och Uffe kom och lyssnade och konserten gick bra. 

Lördag morgon vaknade jag med migrän så jag gick upp och tog en tablett och la mig igen och vaknade efter några timmar av att Uffe kom och la en fantastisk blombukett i sängen hos mig och sa grattis på bröllopsdagen. 28 år i nöd och lust. Jag blev så glad. 


Efter konserten gick vi till barnvagsfabriken och åt en otroligt god middag. Med ett mycket gott vin och drömgod tiramisu till efterrätt. 
Kvällen avslutade vi med att mysa hemma i soffan. 



Idag har vi varit hos svärmor och firat henne på morsdag. Efter att ha hjälpt henne med att handla ett nytt balkongbord som hon fick i morsdagspresent och en ßtor guldornamenterad spegel så åkte vi hem till henne och fikade innan vi for tillbaka till stan för att fira min mamma med en liten ros och en stor väggklocka. 




Svärmors liljekonvaljbukett som jag plockade i bagisskogen tidigt i morse under hundpromenaden. 
Själv har jag blivit firad med en kram och telefonsamtal. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0