En mysig helg



I går fick jag möjlighet att använda mina nya gummistövlar för det var en regnig och blåsig dag. Men jag tyckte faktiskt att det var skönt för det är ju inte kallt. Men det känns lite konstigt när det är mellan + 12 och 15 grader på dan i november. 



Sötaste prinsessan Tuva kom och hälsade på igår. En sväng till gammelmormmor i Farsta blev det också. Uffe blev firad med nybakad kladdkaka från Marie och paket från Sanna och Claes och Tuva.  Vi hade det så mysigt, vi pratade om födelsedagarna nu i december Maries och Pär. Lite bröllopsprat och jag fick flera förslag på klänningar som Marie hittade på nätet. Jag tog mått på Sanna för bröllopsklänningen hon ska beställa. Till middag blev det en mustig köttgryta som hade fått stå och puttra på spisen hela eftermiddagen. Uppskattat av alla. 

Idag har jag också lagat mat och bakat, rödbetssoppa, grön ärtsoppa, matbröd och äppelkaka med vispgrädde till pysseltanterna. Idag blev vi fem stycken som stickade,virkade,  pärlade och lagade. Det blev som alltid väldigt trivsamt och kul att sitta i soffan och prata och pyssla var och en med sitt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0