Nu är det vår

På väg hem.... till stan igen. Vi har haft en fin helg på landet som vi avslutade med att laga och äta middag hos familjen Nordqvist. Soppa och pannkakor.  

Hela lördagen vårstädade jag trädgården.  Det var så härligt att rensa bort allt torkat och visset och se allt det nya späda gröna titta fram. Det var ett riktigt aprilväder med regn, hagel och solsken om vartannat. Men trots det fick jag en hel gjort. I morse när jag vaknade då var frost och gräsmattan var alldeles vit men på fm kom vårvärmen. Så skönt! Jag satt och fikade och tittade när på en fjäril och en humla jobbade flitigt för att hitta nektar i blommorna på trappen. 

Det är så skönt att våren har kommit,  nu är det bästa tiden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0