Trädgårds inspiration och pyssel


Äntligen så börjar förkylningen att ge sig, lite hosta och heshet kvar bara.  Så någon körsång blev det tyvärr inte igårkväll, det hade inte låtit så bra. Men igår tog jag bussen till trädgårdsmässan och gick runt i ett par timmar och tittade på allting där. Det var kul även om jag nästan ångrade mig när jag kom in för det var så otroligt mycket folk men det blev bättre efter en stund. 
Jag köpte lite fröer och spadar och lite annat och så blev jag lite inspirerad till dagen pyssel när jag såg en monter där de sålde kvastar, krattor och spadar med stickade handtag. 


Det här hade jag med mig hem från mässan. 

Idag har jag kokat soppa och bakat bröd som jag bjöd pysseltanterna på. Vi hade som vanligt en mysig eftermiddag med prat och mycket skratt, särskilt när jag skulle förklara hur jag fick till passformen på mina virkade handtag.  
Uffe och Ida har varit på landet i helgen och fixat med vårt nya kök. Sen åkte det till Stallarholmen och åt middag med svärmor.  Men nu är de hemma och allt är som vanligt igen.  Det kändes lite tomt igårkväll Pär var ute med sina kompisar och kom inte hem föränns vid halvfyra på morgonen. Det var tyst och lugnt och egentligen ganska skönt men kändes lite ensamt faktiskt. 

I morgon får Marie och Gabriel  nycklarna till sin nya lägenhet. Spännande! Jag ser fram emot att få se den. Nästa helg ska vi hjälpa dem att flytta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0