Julen är snart här

Idag tände jag det fjärde ljuset i adventstaken. På förmiddagen var jag på sångprov för den nya teaterkören som ska ska bildas på onsdagskvällarna. Den gamla ska fortsätta på fredagsförmiddagar och då kan ju inte jag. Så jag hoppas att jag klarade provet men annars så börjar jag i en annan kör. För sjunga vill jag.
På em slog jag in julklappar, jag tänkte att jag inte ska sitta uppe och slå in paket hela kvällen innan julafton som jag brukar. Så har jag bakat bröd det blev bra men det blev inte de chokladdoppade frukt och nötbollar och knäcken. Totalt misslyckat de fick åka ner i sophinken tyvärr.

Igår var jag trött och kände mig lite hängig faktiskt så jag tog det ganska lugnt på dagen. Jag bara fixade lite hemma, lagade middag och gjorde lite julgodis. på kvällen tittade jag på Galenskaparnas revy på tv och stickade färdigt min halsduk.
Veckan kvällar har varit intensiva och roliga. Två konserter med Teaterkören onsdag och fredag. Det kändes lite sorgligt på fredagkvällen för det var sista gången vi sjöng alla 120 medlemmar tillsammans.
På torsdagskvällen var vi på
Kents avskedskonsert. Marie och jag fick biljetter av min fina jobbarkompis Helena. Det var en fantastisk konsert och jag är så glad att vi fick möjligheten att uppleva den. På teater körens konsert sjunger vi Kents sång Utan dina andetag. Så det var en häftig känsla att kunna sjunga med i den på Kents konsert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0