Alla hjärtans dag

Varför går helgerna så fort? Kan det vara för att jag alltid försöker hinna med så mycket tro. Hur som helst helgen har varit jättebra som alltid när jag får möjlighet att träffa Tuva. Igår mötte jag henne och Sanna i stan för vi skulle köpa något till Cecilia som har räddat Sannas brudklänning. Vi köpte ett fint vin och chokladpraliner på Chokladfabriken till henne. Så passade vi på att fika där också. Tuva åt med stor förtjusning upp det mesta av min bakelse. Sen gick vi runt på stan en stund innan vi åkte hem och åt middag som Uffe hade lagat, ugnsstekt röding med pepparrotssmör och potatis det var underbart gott. 

Sen provade Sanna klänningen och Cecilia nålade och sydde in den lite till. Marie kom en stund också och lånade madrass och min dator sen satt vi och pratade och hade en mysig kväll. I morgon åker Marie till Härnösand igen för ett par dagar på skolan där. 
Jag har städat och gjort fint hemma bytt färg i vardagsrummet nu är det inte julrött längre utan turkost. Jag fick kuddarna och filtarna som vi köpte till Maries lägenhet när vi stylade den inför försäljningen. Pär har varit på Claes svensexa i helgen så jag passade på att städa och fixa i hans rum också och har hängt upp nya gardiner där. Han kände nästan inte igen sig när han kom hem. 


Idag har Uffe och jag haft en hel dag tillsammans vilket inte är så vanligt under handbollssäsongen. Vi tog en långpromenad i skogen med Ida och sen gick vi hem och fikade. Jag har gjort lite fler servettringar nu är det inte så många kvar att göra. Sen har jag funderat på vad jag ska prata om när jag ska hålla tal på bröllopet. När jag hade lagat middag, bakat fröknäcke och chokladkakor så hade jag tänkt att åka hem till mamma en stund på kvällen men vi enades om att det var bättre att jag kom en annan kväll. Det var faktisk ganska skönt att bara vara hemma en hel söndag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0