En mysig hemmahelg

När jag var barn så tyckte min mamma att jag hade en väldigt dålig ordning i mitt rum, det blev en del tjat om det vill jag minnas. Men det ändrar sig med åren jag gillar att ha ordning omkring mej eller rättare sagt jag vill att det ska vara fint hemma. Tyvärr hinner man inte alltid fixa så mycket men i helgen har jag haft tid med det. I fredags var jag på Ikea och köpte sopsorteringspåsar som jag har ställt under diskbänken, sopkorgen fick flytta till skåpet bredvid lite irriterande för en del familjemedlemmar men de vänjer sig väl. Jag uppskattar i allafall att jag inte behöver lägga så mycket tid på att sortera när jag är vid sopstationen. Nu att man en påse med glas, plast och en med papper och slänger direkt. Istället för att springa fram och tillbaka mellan sopcontainerna. 
Igår hällde jag lite färg i håret jag började känna mig lite trött på mina grå strån det kändes bra. Sen kom Marie och Gabriel och hämtade mig och så åkte vi till hennes lägenhet och fixade lite inför visningen som var i dag och i morgon. Så nu håller jag tummarna för att hon får det hon vill ha för lägenheten. Så att hon får en bra grundplåt till lägenheten hon och Gabriel ska köpa. 
Idag bjöd jag min syster och Jan på födelsedagsfika, Marie kom också och de lät sig smaka av nutella semla, tekakor med hemgjord marmelad och lemon curd på. Gott vin och fina blommor och fröer att plantera till våren fick jag. 

Det har varit skönt att vara hemma och få ta det lite lugnt.....kommande helg är det kördag på lördagen och en liten tågresa till Uppsala på söndagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0