Sex månader kvar

Det börjar lossna nu..... för Pär. Han har praktiserat på Hemköp i Farsta under jul och nyår och nu har han fått förlängt en månad till. Jag hoppas verkligen att det leder till en anställning i någon form. Han är i allafall glad när han kommer hem på kvällarna men trött såklart. Men det är ju som det ska vara. På måndag är det en månad sen han fyllde tjugo det känns lite märkligt att vår minsting inte är så liten längre. Samma vecka firade vi Marie som fyllde tjugofem hon blev väl firad hemma i sin lägenhet av sina vänner och familj. Vi hade gått i hop och köpt en matservis till henne som hon hade önskat sig. Hon blev väldigt glad.  

Marie kom med en rolig nyhet att hon hade kommit in på förskollärare linjen i Härnösand så nu ska hon plugga på distans i tre år.  
I söndags fick Marie med mig på ett Friskis och Svettis pass det var kul men jag tog det lite försiktigt för jag har ju lite ont i min rygg men inte tillräckligt för träningsvärken på måndagen och tisdagen var inte av denna värld. Aj aj. Så jag kunde konstatera att jag verkligen behöver komma igång och träna igen. Det är roligt att göra det tillsammans med Marie också. 

I måndagskväll kom Sanna på middag hon hade varit hos Cecilia och provat sin brudklänning som Cecilia hjälper henne att ändra så att den passar. Det var meningen att jag skulle hjälpa Sanna men det kändes lite läskigt att börja sprätta upp och sy in en brudklänning men tur för mig så fixar bästa Cecilia det. 

Idag har är det trettondagen så vi har varit lediga Uffe och jag och har vi tillbringat dagen i Uppsala. Claes hade julgransplundring, jag sydde på nya gummiband på Tuvas overall och Uffe hjälpte Sanna att sätta på vinterdäck på hennes cykel så att hon cyklar säkert till jobbets morgon. Hoppas det inte är lika kallt som det är nu 14 minus. Brr men innan vi åkte hem så var vi ute i parken och Tuva åkte pulka en liten stund. 



Nu är det två dagar kvar att jobba innan det är helg igen. Det är skönt med en liten mjukstart innan oxveckorna börjar. nästa gång det blir några dagar ledigt är i februari inför Sanna och Claes bröllop.  Jag har ju varit ledig mellan jul och nyår också och det var riktigt skönt. Det är bra med ett break nu minst lika viktigt som sommarsemestern. Om sex månader är det nationaldagen som är på en måndag så då blir den helgen lite längre.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0