Tuva har fyllt 2 år

Idag har vi firat Tuva som fyllde två år i torsdags. Det blev fullt hus hemma hos dem idag. Kusiner och kompisar mor och farföräldrar, farbröder och moster och faster och gammelfarmor. Sanna hade bakat jättefina tårtor och massa gott fikabröd. Jag bidrog med lite bullar och kakor. Jag blev också firad då jag fyller på måndag med egen tårta och flagga på bordet. Finaste presenten fick jag från Tuva en färgstark akrylmålning. 
Tuva fick en bondgård att bygga själv av duplobitar som morfar köpte idag, Jag hade köpt en liten tuta i trä i form av en fågel som Tuva glatt gick omkring och tutade i vilket Ida inte alls uppskattade och kanske inte Tuvas föräldrar heller så småningom. Men den kan vara bra i sommar när vi går i skogen. Hon är så bra på att kommunicera, och är väldigt tydlig med vad hon vill och inte vill. Hon pratar mer och mer för varje gång vi ses, häromdagen hade hon lärt ett användbart ord, bajskorv, hi hi. Hon är så go när man går får man en liten kram. 

 I morgon åker Marie till Härnösand för att börja på sin förskollärare utbildning. Jätteroligt men jag oroar mig såklart lite för bilresan i vinterväglaget.  Men så är det, typiskt mammor!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0