Sista semesterveckan

Sista veckan gick väldigt fort...... På måndagen tog jag det ganska lugnt, vilade i hammocken och läste två böcker och njöt av att vara tillbaka igen. Så fixade jag lite i trädgården vattnade och gjorde i ordning en liten springbrunn.
På tisdagen åkte vi och hälsade på svärmor. På kvällen bakade jag bullar och rulltårta till onsdagen årliga kaffekalas med grannarna. På onsdagen kom Uppsalafamiljen och hälsade på. De hade varit på Ikea och köpt en byrå och krokar till lillstugan. Claes skruvade i hop byrån och Sanna satte upp krokarna det blev så bra. Sen fikade fikade vi allesammans med tant B, Arne och Betty. Det var trevligt och det tyckte Tuva var så söt.
Jag tog lite bilder på trädgården det är så fint nu när allting blommar.

På torsdagen hade jag tänkt mig en dag i skogen men då började Uffe att klippa bort vår gigantiska snöbärsbuske, så då hjälpte vi åt med det. Vi fyllde en hel släpkärra med allt ris som Uffe for till tippen med. Men fredagsmorgon då fyllde jag en vattenflaska och samlade ihop några hinkar och korgar och så tog jag cykeln ut i skogen och var borta till eftermiddagen. Det var så härligt och det finns så mycket blåbär och lite kantareller också.

På kvällen kom våra andra grannar över på lite vin och tilltugg. Det blev en sån fin och varm sommarkväll och det var så skönt att sitta ute.
Tomater från växthuset
På lördagen var det auktion och jag gjorde lite fynd som jag drog hem på cykeln.
På väg hem stannade vi till och lekte kurragömma med Tuva
Visst är de lika mor och dotter Nordqvist

Ja jag kan ju inte påstå att det var med någon större glädje jag åkte hem till stan på lördagen, lite tröst var ju att i alla fall att busa lite med Tuva och träffa hennes fina föräldrar.

Idag har jag köpt nya blommor till balkongen för de gamla hade tagit slut, vi har städat och tvättat och så var jag till mamma en sväng. Så nu är allt som vanligt igen och imorgon är det dags att börja jobba. Men jag är mycket nöjd med semestern det har varit bra och sommmaren är ju inte slut än...... Snart är det helg igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0