Brr nu börjar det bli kallt

I går var jag till landet och plockade ihop inför vintern. Jag kånkade in alla trädgårdsmöbler, bar in alla färgburkar till badrummet där värmen är på över vintern. Bar in allt som mössen kan tänkas vilja tugga på till lillstugan. Plockade ihop i min lilla bod och tog hem symaskinen. Plockade ur köksskåpen och packade ner alla torrvaror för att ta hem till stan. Till sist planterade jag lite vårlökar. För trots denna kalla blåsiga oktoberdag med snö i luften så vet ju jag att det blir vår om sex månader.

Troligen den sista blombuketten från min trädgård i år

Idag bakade jag kanelbullar och så åkte jag hem till svärmor med dem. Det var härligt att se hur glad hon blev att få fika med hembakta bullar. Vi bestämde att vi ska baka tillsammans under allhelgona helgen. Vi satt och tittade i hennes bakböcker och bestämde vilka kakor hon ville baka då.
Pär blev också glad över de nybakade bullarna. det var längesedan jag bakade. Men nu blir det nog mer bakat när vi är hemma på helgerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0