En skön regnig helg


Det har regnat och regnat och jag har läst ut alla böckerna jag lånade när vi har varit på landet i helgen. Så skönt och avkopplande. 


Jag fixade i ordning det sista i lillstugan också, jag hade fyndat nya kuddar på Hemtex för 29 kr st istället för 299 och så köpt tyg till nya överkast. Det känns bra! Fint och fräscht! 


Förra arbetsveckan blev lugn, få brukare och så gjorde vi lite utflykter. En dag var vi i Nynäshamn och på onsdagen var till Fjäderholmarna. Sådana dagar har man världens bästa jobb. 


Idag bröt vi upp ganska tidigt från landet och åkte till Uppsala där Uffe hämtade upp Sanna och så åkte de iväg och hämtade hennes nya cykel. Ett jättefin crescent. Nu kommer det att gå undan när hon cyklar till jobbet.  

Så fick jag leka med prinsessan, vi lekte och lekte men det är inte alltid så lätt för en mormor att hänga med för det är tvära kast mellan lekarna. Men roligt är det. Hon lagade kokta grodor till mig på sin lilla spis. Men jag blev inte så mätt på det som tur va blev vi bjudna på riktig gofika, kaffe och drömbiskvier. 
Hon är duktig på att rita, här är Uffe, Ida och jag på promenad. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0