Kantarellerna är här

Igår kväll tog jag en promenad i skogen med Ida i ett enda syfte att se om kantarellerna hade kommit. 

Och se där där var de små fina gula. Jag tog en bild och skickade till Sanna, som svarade på en gång. Vi kommer med bussen i morgon Tuva och jag. 

Jag mötte dem i Våla på fm och sen gick vi ut i skogen och plockade. Det är så härligt att se Sanna när hon ser  kantarellerna och börjar plocka. Så glad, precis som sin mormor. Tuva är  duktig på att plocka hon med men jag tror att hon tycker det är roligare med blåbär för dem kan man äta på en gång

Det har varit en fin och mysig dag det är så härligt att få rå om Sanna och prinsessan. De har hämtat ny sand till sandlådan hos våra snälla grannar och så har Tuva och morfar lekt där. Lekt i lekstugan och gungat i hängmattan har vi också gjort. 

Att gå i skogen blir man hungrig av det var roligt att se Tuva äta soppa och fläskpannkaka med god aptit och så lite glass till efterätt. 

Sen blev det lite bus och spring i trädgården innan det var dags att ta bussen hem. 

Jag diskade och sen hade jag en skön stund på trappen och fixade mina fötter. En fin avslutning på en rolig dag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0