Lite nytt till landet

Här ska den nya kyl och frysen stå. 

Uffe började på  lördagmorgon att riva ur skåpen i hallen och alla handdukar och sänglinnet hamnade i köket plus allt det övriga som vi förvarade där. Så nu blir det utrensat ordentligt. Det är bra för jag tenderar att ta med saker till landet när de inte används i stan. Uffe ska sätta upp ett väggskåp i badrummet där vi kan ha handdukar och hyllor i hallen till det övriga. Det kommer att bli så fint. 

Jag krattade och fixade i trädgården när Uffe ville att jag skulle följa med till Östervåla och handla gipsskivor och nytt golv. Men väl där så fanns inte det Uffe hade tänkt så det blev en tur till Uppsala i stället och då passade vi på att köpa kylskåpet. En ny fin servis fick följa med hem också när Uffe hade spenderbyxorna på 😍

Idag har jag diskat alla de nya tallrikarna och ställt in i skåpet. Fint!

Satt potatis, sått dill och krasse och planterar rabarber. 

Igår kväll när jag borstade tänderna så var det månsken. Vackert och spöklikt. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0