September

Veckorna går så fort....  och det händer så mycket. Så nu blir det en uppdatering från september månad som snart är slut. 

Nu är hösten här och det har regnat mycket så nu skogen är full av små fina trattkantareller igår fyllde jag min korg på en kvart och fick gå tillbaka till bilen och leta efter några påsar att plocka mer i. 

Förra helgen var Sanna, Tuva och Uffe med i skogen och plockade trattisar men det hade inte kommit så många då. Tuva lånade min mobilkamera och tog fina bilder av skogen. Vi hade en härlig dag tillsammans som vi avslutade med en god middag. 


Det började regna och Tuva fick låna min regnjacka. 

Lördagen innan var vi i Tyresö på kalas för Alma som fyllde 9 år.  På söndagen hjälpte jag Marie och Gabriel att fixa och styla deras lägenhet inför mäklar fotograferingen     Det blev fina bilder! I onsdags kväll var jag där igen och fixade inför visningen på torsdag em. På kvällen var den såld och kontraktet påskrivet. 


Det har varit en spännande vecka med budgivning hit och dit. Nu väntar vi bara på att Marie ska skriva på kontrakt på sin nya lägenhet i Nynäshamn i morgonkväll. 

Marie är i full gång med att planera vilka möbler hon ska köpa och hur det kommer att bli. Det är så roligt att få vara delaktig i. Jag känner en skön lättnad och mycket av min mamma oro har lagt sig. 

September är skördetid. Jag har plockat av tomater och grävt upp potatis och tagit lite bilder på trädgården som förbereder sig för vintervilan. 

Nu ska jag gå ut i trädgården och börja att bära in och plocka undan trädgårdsmöbler för nu blir det inga fler sköna stunder i hammocken i år. 

Nu får de vänta tills våren kommer. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0