En fin vårhelg

Det blev en ganska stillsam helg på landet, jag ska undvika att bära eller lyfta tungt så trädgårdsarbete får vara tills vidare, vilket jag tycker att väldigt trist. Jag hade inte ens lust att åka till landet i fredags. Men på till min stora glädje kom Sanna, Claes och Tuva och hälsade på oss på lördagseftermiddagen. Tuva lekte i lekstugan och gungade i gungan och så fick jag en underbar bukett med kortskaftade vårblommor. Mormorslycka ❤️ 

(null)

Sanna och Uffe hjälptes åt att lyfta ut hammock ställningen och Sanna vårstädade lekstugan. Vi plockade fram grillen och så vi åt grillad korv med ugnsrostade grönsaker och goda röror till och fick jag god hjälp med middags disken av Tuva. 
(null)

(null)
Idag gick vi en långpromenad med Ida på fm och så gick vi och uppvaktade vår granne Betty som fyllde 84 år idag. Sen var det dags att packa ihop för den här helgen men innan vi åkte så myste vi i vårsolen med nygräddade frasiga våfflor. 
Vi stannade till i Uppsala och tittade på deras nya jättefina soffa och för dagen nyinköpta tv och så tog vi med deras gamla tv som Marie ska få. Och så åkte vi till Jysk och köpte två madrasser som vi ska ha till våran soffa på landet. De som är är alldeles för mjuka och nedsuttna, så jag hoppas de här blir bättre. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0