I sommarens soliga dagar...



Idag är det sex månader tills jag fyller 56 år, i morgon fyller mamma 88 år så då åker jag hem till stan och går på kalas 🎂💐. Men idag sitter jag still skuggan och läser, för det är för varmt för att göra något annat idag. 
(null)

Det man behöver göra får göras på morgonen eller på kvällen. Uffe ställde kl på fem i morse för att komma iväg på sin träningsrunda nu är det bara tre veckor kvar tills han ska cykla Cykelvasan i Dalarna. Jag började också dagen tidigt men inte kl fem för jag hade bestämt mig för att städa husena ordentligt. Skönt att ha det gjort. 😀
Igår satt jag i min lilla stuga och sydde en blus till syrran och en till mig. 
(null)


På kvällen var vi till Ingboviken för ett kvällsdopp, det var otroligt skönt och svalkande. 
(null)

(null)

I måndags då blev jag stucken av en geting. Tur att det inte händer så ofta, för fy sjutton vad ont det gör. 😢 sen blev det rött och svullet, bra att det finns kortisonsalva det lindrar. 
(null)
Men jag hängde med Uffe till Östervåla för han skulle köpa virke till jordkällartaket och jag passade på att köpa ett strykjärn på extrapris. Man behöver ha ett när man syr. 
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0