På stickturne med Ida

Idag har Ida och jag varit ute och farit hela dagen. Vi började vid t banan kl 10 i Bagis till Farsta strand där vi tog pendeln till Nynäshamn för att hälsa på hemma hos Marie   Det var en  lugn och skön resa , väldigt lite folk så Ida låg på en handduk på sätet bredvid mig  och jag satt och stickade. Vi mötte Marie vid Subway och köpte lite lunch som vi åt hos henne. Vi pusslade lite sen satt vi och hade det mysigt i soffan och kollade lite på tv , ett brudstylingsprogram och jag stickade några varv till. 
Sen la jag ner stickningen i väskan och kramade om Marie och så gick Ida och jag till tåget. Vi klev av i Hemfosa där vi drack te hos syrran och Janne och stickade lite. 
Sen for vi vidare  med tåget och det blev några varv till innan vi var hemma i Bagis igen. 
Jag var inte så pigg på att laga mat när jag kom hem, men jag rörde ändå ihop en sötpotatis soppa och tunnpannkakor till middag. Gott med varm soppa för det var kallt och blåsigt  när vi åkte hem. I morgon får det bli en varmare jacka. (null) 

 .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0