Jul och nyår

Hoppsan vad tiden går....... ett nytt år har påbörjats och jag har inte skrivit något på flera veckor. Så det får blir en resumé, en uppdatering från jul och nyårsfirandet. Helgen innan julafton så lagade vi mat och bakade och förberedde inför julen. 
(null)

(null)

På julafton fm åkte Uffe till Riagården och hämtade svärmor, själv åkte jag till min mamma och åt lite julmat tillsammans med övriga i familjen och syrrans familj. Därefter åkte vi hem till oss där Uffe och Inga-Britt väntade och så trängde vi ihop oss i soffan för att titta på Kalle Anka. 

(null)

Egentligen är det nog lite långtråkigt men ett bra tillfälle att vila sig lite en stund innan det är dags att se vad som finns i paketen under granen. 
(null)

(null)

(null)

Sen var det dags för julbordet, Marie hade bakat bröd  och lagt in sill, det var lax, köttbullar, korvar, Jansson och julskinka. Härligt att få duka upp allt detta och sen få sätta sig och äta tillsammans med min lilla familj. Det är jul för mig att få samla alla omkring mig. Lite trångt, absolut men väldigt mysigt och trevligt. 
(null)

(null)

Sen hjälptes vi åt att plocka undan och diska. När det var klart spelade vi julklappsspelet vilket var väldigt roligt och engagerade alla mycket. Ja timmarna går fort och kvällen kommer och det blev dags att bädda till alla.  Sanna, Claes och Tuva sov på golvet i vardagsrummet, Marie sov i sängen som står där. Inga-Britt sov i min säng och jag sov på golvet i sovrummet, Pär, Uffe och Ida sov i sina sängar. Några nattliga toa besök men förutom det så sov nog alla ganska gott. 
På juldagen åt vi alla frukost och så packade Uppsala familjen ihop sig och for hem för vidare julfirande med Claes familj. Jag körde jag hem Marie  och sen svärmor och på kvällen satte jag mig i soffan och njöt av julefriden
(null)

På annandagen gick Uffe och jag och såg en föreställning på dansens hus med cirkus Cirkör som jag fick i julklapp av honom. Mycket imponerande och underhållande. Sen bjöd han mig på middag på restaurang Räkan, den godaste fiskgryta jag någonsin har ätit. 
(null)

Ja det var julen..... sen jobbade vi torsdagen och fredagen och Ida var hos Marie. På lördagen gick vi inte ut på hela dagen. Vi pusslade och tittade på film och det var så skönt. 
(null)

Nyårsafton då hämtade vi Ida hos Marie, fikade lite och önskade henne ett mycket bättre år. Sen åkte vi till mamma och åt lite lunch tillsammans med henne ett fint avslut på 2018. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0