Marbella


(null)

Så var det då dags att flyga i väg. Pass och pengar var fixat. 
En ny resväska inköpt. Jag var noga med att inte packa för mycket då jag hade en tanke att kanske handla något nytt i Marbella. Det var 10 -  Kallt och blåsigt på morgonen när jag skulle gå, så dunjacka och vantar och mössa var nödvändigt. Men så underbart när vi kom fram till Malaga och det var 18+   Det hade just regnat lite och var molnigt men vad gjorde det, det var så härligt att inte frysa 😀
När vi hade hämta våra väskor så gick jag och bytte om efter en trist incident på planet som kunde ha blivit mycket värre men tack vare en rådig flygvärdinna så blev det bra. Jag hade fått en kopp svart kaffe och ställde den på det lilla nerfällda bordet, och innan jag hade hunnit ta koppen och dricka så välter den och allt det heta kaffet rinner ut i mitt knä. Aj aj det var inte skönt. Men jag hade tur för flygvärdinnan såg det hända och tog med mig ut i cockpit och gav mig kylande  brännskadekompresser, som hon täckte mina lår med och lindade sen om allt med gasbinda. Men mina jeans var ju genomblöta av kaffe och kallt vatten som stolsgrannen hällde på mig och några andra byxor hade jag inte, de låg ju i resväskan. Men flygvärdinnan hämtade en filt som hon svepte in mig i. Så resten av resan ca 4 timmar så satt jag med blöta och kalla kompresser invirad i en fin blå Norwegianfilt. Det kändes lite fånigt att gå av planet bara, för jag kom inte så långt  när kompresserna och gasbindorna ramlade av mig  😂😂. Ja ja jag klarade mig från brännskador i iallafall. Under tiden som jag bytte om hade Marie köpt  bussbiljetter och så tog vi bussen till Marbella. Det var roligt att åka buss, man ser så bra alla bergen och den speciella naturen. När vi klev av bussen i Marbella så såg vi på varandra och sa samtidigt vi tar en taxi till hotellet. Tur det då vårt hotell låg längst ner vid havet och busstationen högt upp vid bergen. Det hade varit en ganska lång promenad, så det var skönt. Ett jättefint hotell, med en liten balkong och utsikt över havet. 
(null)

Det kändes så härligt. 😍. Vi hade tänkt gå ut och äta middag men vi var så trötta efter resan så vi gick till den närliggande matvarubutiken och köpte lite bröd, ost och vin och åt på hotell rummet. Mysigt!  
(null)

Efter en god nattsömn, vaknade vi tidigt. Marie upp snabbt duschade och kläödde på sig för att titta på soluppgången men det var lite mulet tyvärr så hon såg inte så mycket. Men det gjorde inget solen kom fram sen och det blev varmt och skönt.  Vi åt frukost och tog sen en promenad längst med stranden. Jag kände på vattnet men bestämde mig rask för att något bad skulle det inte bli. Brr det var kallt. Det blev ett dopp i swimmingpool på hotellets tak i stället. Inte helt fel heller. En promenad i den charmiga gamla stadsdelen så gick vi till ett Tapasställe efter stranden som Marie föreslog.  Det var Marie som hittade alla ställen som vi åt på.  Där beställde vi jättegoda räkor i chili och vitlök och varsin fantastisk Sangria. Mm så gott. 
(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0