Skolbal och avslutning

Idag är det Pärs sista skoldag i grundskolan och ikväll är det skolbal. Pär och jag ska träffas efter skolan och köpa något snyggt till kvällen en kostym kanske... det är verklignen i sista minuten detta, jag har pratat om att åka och handla i flera månader men Pär har inte tyckt att det har varit så högprioriterat och det har inte varit så noga vad han ska han på sig men som sagt nu i sista sekunden har han vaknat och kommit på att han vill nog vara minst lika snygg som di andra grabbarna. Det är verkligen skillnad på syskonen tjejerna är ju lite mer intresserade av vad de har på sig.

Allt jag hade planerat att göra i trädgården denna extralånga helg blev inte av då jag redan på torsdagen däckades av feber och rejäl förkylning så jag har fått finna mig i att ta det lugnt vilket har varit otroligt frustrerande men men man ska inte klaga det har inte gått någon nöd på mig, värre har det varit för Sascha som har fått tillbringa hela helgen på hjärtintensiven på SÖS i väntan på att få en pacemaker inopererad jag hoppas att det blir av idag så han får komma hem sen.

Jag är hemma och tar det lugnt idag, jag skulle egentligen gått på den avslutande kursinformationen om ekonomi men det kändes onödigt att sitta med 30 personer i ett litet trångt rum och dela med mig av förkylningsviruset det får räcka med att ha smittat Uffe han är också hemma idag.

I morgon är det skolavslutning då ska jag gå till skolgården och höra den blomstertid nu kommer... och sen börjar sommarlovet. Tyvärr fick inte Pär något sommarjobb men det var ju i och för sig inte så oväntast det är ingen av flickorna har fått jobb når det har sökt till Stockholms stad. Men det kan ju i och för sig vara skönt att vara ledig med, men Pär hade gärna tjänat lite extra pengar. Han får jobba lite hemma istället, som i helgen då han dammsög och tvättade  bilen.

På lördag har tjejerna och jag planerat lite roligheter för syrran, hoppas det blir fint väder. Det skulle bli en del regn under veckan såg jag på nyheterna igår vi får väl se hur det blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0