96 plantor

Söndag morgon.... Uppe tidigt, åt frukost och sen ut i trädgården för idag skulle alla mina sommarblommor planteras ut i krukor, rabatter, korgar, baljor, hinkar och lådor.  




Jag höll på ända till klockan var halvfem då packade jag ihop och plockade undan och så åkte vi till Uppsala  och åt spaghetti och köttfärssås som Sanna och Claes bjöd oss på.  Mycket gott! Jag var jättehungrig efter dagens grävande, planterande och bärande. Men jag fick god hjälp av Pär med att bära jordpåsar och fylla på med jord och sen vattna allt jag planterade. Men han insåg väl att om vi skulle komma tillbaka till stan någongång så fick han lov att hugga i. I går var jag var jag en sväng till till Vinnersjö och handlade lite mer blommor. 


Då rev Uffe och Pär ner kokspisen i tvättstugan, många tegelstenar som nu ligger i en stor hög bakom huset i väntan på att komma till tippen. Ni ska huset fixas till så att man kan vara där och ha saker förvarade utan att det regnar in. Det har varit en härlig solig helg och ibland nästan lite varmt. Lite lek och bus med mormors hjärtegryn  blev det också. Lycka! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0