Midsommar och semester

Nu är det gott att leva, sommaren är här och semestern har börjat. 😀

Jag var till biblioteket idag och lånade tidskrifteroch böcker precis som brukar göra när semester börjar.

Midsommarafton firade vi med att ha picknick tillsammans med Marie och Gabriel vid Tyresö slott.

I morgon åker vi till Kolmården med Sanna, Claes och Tuva det ska bli kul.

Jag hoppas det blir bättre väder än var det är nu omväxlande sol och störtregn. Men men man får gardera sig med regnkläder och paraply.

Det är vackert nu

Det är fint att gå runt i trädgården och titta på alla blommor som blommar.....  Lycka!

En ny trappa

Nu är den klar!!

Förra helgen började han bygga på vår nya trappa och nu är den klar. Min duktiga man ❤️ Den blev stor det finns plats för många trappsittare.

Själv har jag jobbat i trädgården, bundit upp tomaterna och gurkplantorna. Tuva hjälpte mig att så lin och ringblommor och så vattnade hon. Sen gick vi och handlade Tuva och jag. Det blev kyckling till middag för det ville hon ha. När vi kom tillbaka från affären så började det att regna och det fortsatte hela kvällen. Så efter middagen gick Tuva ut och hoppade i alla vattenpölarna på vägen utanför oss. Jättekul!!!!

Nationaldag 🇸🇪

Hurra för Sverige idag🇸🇪

Vi firade med en lunch i Mariefred och en glass på strandpromenaden. Soligt och varmt men lite blåsigt.

I Malmö med syrran

Åh tänk att vi kom iväg, jag vågade inte tro på det föränns vi satt på tåget syrran och jag. Vi hade en mysig resa neråt landet och vi pratade lite med en medpassagerare    Han arbetade på KTH och pendlade mellan Stockholm och Malmö. Han var snäll och förklarade hur vi skulle gå för att komma till vårt hotell när vi kom fram till Malmö

Efter en natts sömn när jag lyssnade på min stackars systers hostande och hon på mitt snarkande så åt vi en god hotell frukost och begav oss sen ut på stan. För att titta på Malmö garden show.

Vi hade en jättefin dag med mycket fint att titta på och köpa. Som syrran sa så var det nog tur att vi skulle åka tåg hem så vi kunde inte handla så mycket för då hade vi fått leva på gröt och blodpudding resten av månaden. Men lite växter och några vackra glasklot fick följa med ändå.

Väl hemma i stan igen mötte Jan oss på centralen och jag fick  skjuts hem till bagis igen.
En mycket rolig resa, kort men intensiv och väldigt roligt att få göra den med syrran. 💕

Bröllopsdag 30 år

Jag hade planer på att vi skulle fira ordentligt när vi kom till den här dagen. Resa bort någonstans, en weekend resa kanske. Uffe fick det i julklapp av mig. Men Uffe var inte så pigg på det. Så jag föreslog att de pengarna kunde han använda till att gå till tandläkaren och fixa sina framtänder istället

Men firade gjorde vi så klart ändå. Vi åt en god och annorlunda middag på Mosebacke och när vi kom hem så stod det två fina blombuketter på köksbordet en från Uffe och en från våra barn till oss och den blev jag gladast för.