Höst

En skön lite slö helg, jag hade tänk åka till landet och gå i skogen på svampjakt med Sanna.  Men i torsdag kväll spillde jag hett potatisvatten på min fot, som gav en fin vatten blåsa och svårighet att få på mig mina skor bara mina illgröna foppatofflor funkade.  Och de är ju inte så lämpliga att gå i skogen med. Men det har nog gett sig till nästa helg för då ska vi dit och bomma igen för vintern så då ger jag mig nog ut en sväng i skogen. 
(null)

Men igår åkte jag till mamma och lagade rårakor till lunch och så hjälpte jag henne att betala räkningarna på nätet. 
För En tid sen fick jag fint ullgarn av Anita. Av det stickade jag en sjal, som mamma fick igår. 
(null)

Idag bestämde jag mig för att göra något åt min blåskatarr som har irriterat mig under en tid. Så jag bestämde mig för att prova Kry, läkarbesök på nätet. Det fungerade perfekt, jag pratade med en läkare som frågade om mina symptom och sen skrev han ut penicillin, bara att hämta ut på Apoteket. Tänk att det kan vara så enkelt. 
(null)
Det är så vackert ute nu, men snart har alla löven fallit av. Förra veckan var det brittsommar och vissa dagar var det 19 grader varmt. Men nu börjar det bli kyligare och i torsdags fick jag skrapa rutorna på bilen när jag skulle åka till jobbet. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0