Ett riktigt äventyr



Visst är det så att jag gör vadsom helst för mina barn, nja nästan i alla fall, gränsen går vid att hoppa bungyjump. Hur som helst Marie frågade mig i förra veckan om vi kunde rida på islandhästar.  Javisst, såklart vi ska göra det. Sagt och gjort jag bokade en tur på Fors gård  med en  ledare. 
Sanna och Uffe var på också. Idag klockan 14 var det dags, efter kort instruktion red vi iväg. Och ärligt det var lite läskigt först innan jag hittade balansen och slutade att hålla i mig krampaktigt i sadeln samt fick min häst att förstå att den inte skulle stanna hela tiden och äta löv från träden. När jag insåg att jag inte skulle ramla, så slappnade jag av och upptäckte att det var fantastisk roligt att rida. Jag blev till sist så cool att jag började titta efter kantareller när vi red i skogen. Man har bra uppsikt från en hästrygg och ser kantarellerna, men det är svårt att plocka dem. 
Det blev en rolig eftermiddag. Efteråt fikade vi innan Marie åkte hem till Nynäshamn och vi andra åkte till Bagis. Pär hade lagat en jättegod middag till oss, älgfärsbiffar med sås och potatis. 

(null)


(null)

(null)
Efter middagen så sydde jag en mantel till Tuva som hon ska ha när hon imiterar Disney figuren Elsa i Frost.  
(null)

(null)


En stunds mys med Ida, de är så fina tillsammans. 
Ja en härlig dag och en mysig kväll tillsammans med min älskade familj 
Till sist coola hästtjejen 💕
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0