Goda nyheter

Jag är så glad, lättad och vågar nästan inte tro att det är sant. Idag var följde Uffe och jag med Marie till KS och träffade hennes läkare som berättade att det inte finns några spår av cancer kvar och att alla hennes värden är bra. Nu går livet vidare, Marie har börjat plugga och ska börja jobba litegrann i mitten av maj. Det känns helt fantastiskt 😍

Det har inte blivit något skrivit på ett tag, inte för att det inte har något, utan för att det har hänt för mycket. Mamma har tyvärr drabbats av muskelreumatism och har haft fruktansvärda smärtor i hela kroppen, men nu börjar hon äntligen bli bättre av cortinsonbehandlindlingen. Mamma har varit inlagd på Dalen två ggr men är nu hemma   Det har varit så rörigt med att få allt att fungera med alla vårdgivare som kommer till mamma. Till råga på allt gav en sköterska mamma fel insulin en kväll, vi kan väl säga att förtroendet för det vårdföretaget är lika med noll hos mamma och mig.  men sakta men säkert blir mamma bättre. 

Förra fredagen fyllde Uffe ❤️60 år, det är svårt att tro men så är det. Vi firade honom i tre dagar. På fredagen blev det middag hemma i Bagis med Janne och Anita, Magnus, Ida, Emil och Saga. På lördagen åkte vi till Inga-Britt och firade henne med tårta och blommor. för då fyllde hon år. Sen åkte vi till Häringe slott där barnen väntade med blommor och ballong och presenter. Vi tog en promenad i de vackra omgivningarna runt slottet och tittade på hästarna. Sen åt vi en trerätters middag innan det var dags att dra sig tillbaks till det sköna sängarna i våra rum. Efter en godnatt sömn så var det dags för en låång frukost. Skönt och avkopplande. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Efter frukosten så blev Marie hämtad av sin pluggkompis för en vidare resa till Sundsvall och några dagars plugg och föreläsningar. Vi övriga packade ihop oss och åkte hemåt. På vägen stannade vi i Farsta och Sanna följde med och hälsade på sin mormor en liten stund. Sen gjorde vi sällskap ner till centrum jag för att handla och Sanna för att åka med Claes och Tuva hem till Uppsala. På vägen ner undgår Sanna med en hårsmån att bli på cyklad  av en ung tjej. Jag blir jätterädd och sliter tag i Sanna så hon dimper i backen. Men jag hoppas att den tjejen inte kommer att glömma den utskällning jag gav henne,  i första taget. Jädrar så arg jag blev. 😤
På söndagkvällen gick Janne och Uffe på teaterföreställningar med Lennie Norman som Uffe fick i 60 års present av Janne och Anita, mamma,  Magnus, Ida, Emil och Saga. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0