Bilkörning och julmarknad

Med risk för att låta tjatig det är underbart med helger. Idag har Marie kört till Taxinge slott och tillbaks igen det går verkligen bra det är så kul! Naturligtvis så stannade vi när vi kom till slottet och tittade på julmarknaden och njöt av det fantastiska kakbordet det var inte lätt att välja det var ju hur mycket kakor och tårbitar och bullar som helst. Julmarknaden är verkligen värd ett besök mycket hantverk inget billigt krafs som det kan vara på marknader ibland. men det blev inte så mycket handlat lite garn och ull att tova köpte jag och en liten söt tomte som påminner om Emil. En tur med häst och vagn blev det också och kusken berättade om hur han brukar köra runt men brudparen som gifter sig på slottet vilket lät väldigt romantiskt och Marie skulle nog gärna förlägga sitt bröllop till Taxinge slott efter att ha hört den historien.

Igår var det en en härligt lugn och skön lördag jag läste ut en kul bok Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann en helt sanslös historia. sen åkte jag till mamma en stund och visade hur man tovar ullhjärtan ett ganska kul pyssel bara hon inte sticker sig på nålen. På kvällen gick Uffe ut och vandrade med föräldravandrarna men Pär och jag kröp ihop i soffan och kollade på film, men jag tittade ut på regnet och rusket och tänkte att det är fantasktiskt med människor som trotsar novemmörkret och går ut för ungdomarnas skull.

Jag kollade i min almanacka och konstaterade att det är mycket den här veckan på jobbet och fritiden tisdag och torsdag är det kurs och imorgon har jag lovat att hjälpa Irene och skylta i hennes nya affär och det ska bli kul!
och nästa helg kommer det att finnas mycket att skriva om om allt blir som det är planerat............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0