Såå glad jag blev

I fredags när vi kom fram till landet så var jag så himla kissnödig sådär som man blir när man har åkt bil ett tag, så jag skyndade mig ur bilen för att gå på utedasset men det är historia nu, för jag kunde gå på vår vattenklosset. Underbart!!! Jag blev så himla glaad! Det är så fint och stort 9 m2 badrum det har vi inte ens hemma badrummet är lika stort som köket.


På lördag var det 28 grader varmt och svettigt så jag tog en tur till Östervåla och handlade två rosenbuskar och en syrenhortensia som jag har fyllt ut rabatten med det blev fint, jag hoppas bara de klarar sig över vintern.
På em kom våra grannar och fikade och sen åt vi middag ihop det blev en låång middag de gick hem vid tolv men det var kul!
Söndag eftermiddag åkte Uffe och Ida hem till sta´n och jag blev själv det kändes lite ensamt speciellt att vara på landet utan Ida man är så van att hon är runt benen på en hela tiden. Men jag satte igång och fixade i trädgården och bakade en skärtorsdagskaka och sen var det dags att laga middag det blev nyupptagen färskpotatis, skärbönor och mangold tillsammans med tunna skivor kokt skinka det smakade himmelskt.

Måndagmorgon vaknade jag klockan sex, jag som hade tänkt mig en sovmorgon när jag nu hade en semesterdag men icke. Så jag gick upp och käkade frukost och började sedan städa vårt lilla hus så det skulle vara fint när Sanna skulle komma med bussen vid tolvtiden. Vid tiotiden kom elektrikern nr ett och kollade på vad det skulle kosta att koppla in elen i badrummet. Sen cyklade jag ner till bibblan och lämnade tillbaka böcker och lånade några nya och sen kom Sanna och vi gick hem och åt nybakat bröd med ost och skinka på. Efter det så planterade jag rosorna medans Sanna tog sig en tupplur i hängmattan tills elektriker nummer två kom och det var en riktig petimäter han bara gick omkring och hummade och gnällde på ditt och datt. Det var fel elkabel och mätarskåpet var för litet och vi behövde nog byta ut både det ena och det andra så det kunde nog tänkas bli lite dyrt. Så han blir det då inte som får komma och koppla in någon el hos oss. Gnällgubbe!

Idag har vi vart i Uppsala och shoppat hela dagen Sanna och jag. Vi började med att äta räkmackor på hovkonditoriet men de var inte de godaste vi har ätit jag hade nog förvänta mig lite mer faktiskt. Sen gick vi i Uppsalas alla affärer tror jag och fötterna blev ömma och platta men vi hade det kul och det blev några påsar att bära hem. Födelsedagspresenter och lite kläder på rean blev det men nu får jag ta ett köpstopp ett tag det är ju bra om pengarna räcker till lite annat också, mat till exempel.

Nu ska jag ta på mig jackan och gå ner till bilen för att fara och hämta Marie på jobbet hon hade något hon ville visa i Hagsätra. Spännande! undrar vad det kan vara en bil kanske jag får väl se....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0