En härlig och kall vecka i fjällen

Det är fantastiskt vi kom iväg allihop Uffe och Pär, Sanna och  Claes, Marie och  Ludvig och Amanda. det har varit en jättehärlig och avkopplande vecka den blev verkligen så bra som jag hade tänkt mig. det var så underbart att få rå om hela familjen. vi åkte skidor på dagarna och spelade spel och sjöng singstar på kvällarna.

Och alla är hela förutom jag då som stukade min tumme ordentligt den svullnade upp till dubbel storlek och har man någon gång funderat över till vilken nytta man har tummarna så vet jag det nu, man blir faktiskt ganska handikappad.  Men åka skidor gick bra som tur var. Jag är ju ingen stjärna på skidåkning men efter en veckas övning så känns det riktigt bra men jag aktar mig för de branta backarna där får de andra hållas.

En av dagarna åkte vi upp till toppen och fikade på restaurangen där och det var en fantastisk upplevelse det var en av de vackraste dagarna klarblå himmel, solsken och  22 grader kallt och en otrolig utsikt. En eftermiddag var vi allihop och badade i det nyöppnade äventyrsbadet det var kul från badet kunde man simma ut utomhus det var häftigt 35 grader i vattnet och 26 grader i luften håret frös det blev små ispiggar. Uffe och jag åkte vattenrutschbana det var kul jag skrek så  Uffe höll för öronen hela vägen ner. det var som att åka i ett gigantiskt avloppsrör.

Marie och Ludvig Pär och Amanda åkte till Trysil i Norge en dag och åkte där och de var jättenöja när de kom tillbaka och vill nog gärna åka dit igen. 

Nu har Claes och Sanna flugit hem till sig igen och vi syns väl inte föränns till sommaren igen om jag inte åker och hälsar på dem i vår och det gör jag nog..  

Ja så var man hemma igen och det är dags att börja jobba hade jag tänkt men icke på måndagen fick Pär en handboll i ögat på gympalektionen så vi fick åka till SÖS och kolla. Han har en blödning i ögat och svullen näthinna och ska hålla sig i stillhet ett tag så jag är hemma och pysslar om honom till råga på allt fick han feber också så han är verkligen inte i form. I morgon ska vi tillbaka till ögonläkaren igen för ytterligare undersökning.
Jag hoppas att det ser bra ut och att han inte får några men.. Nu ska jag gå och ge Pär lite glass.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0