Ida och socialdemokraterna

Ida har haft bekymmer med sitt öga en tid lite sympati med Pär kanske, hur som haver i morse hade vi bokat tid på Bagarmossens djursjukhus för att kolla vad det kunde vara. Ida ock jag gick iväg Ida glad och ivrig spännande morgonpromenad vi går inte till jobbet kul att göra något annat verkar hon tycka ända tills vi kom fram till djursjukhuset då tog hon spjärn med alla fyra tassar i backen om menade att dit in tänker jag då inte gå.. men tyvärr för Ida så är hon en liten och lätt hund 7,5 kg för att vara exakt så jag tog henne helt enkelt under armen och vi gick in. Besöket avlöpte väl det var trots allt lite spännande att vara där inne och veterinären var ju rätt så trevlig ändå och rikligt med godis fick hon. Men för mig blev det en dyr historia 780 spänn tur att man fick lön igår men som tur var var det ingen skada i ögat som hade krävt mer vård utan en liten inflammation som ska gå över med med ögondroppar morgon och kväll en vecka. Ena veckan droppar man i Pärs ögon och den andra är det Idas man får hoppas det är slut med ögondroppar på ett tag sen.

Åter till jobbet igen och där var det full fart hela dagen vi har gjort om schemat pga att det har tajtats till sen Attendo tog över så jag har inte lika mycket administrativ tid utan jobbar mer med brukarna nu  men jag tycker det är kul jag det är ju faktiskt så att det är roligare att jobba med människor än papper och datorer. Även om det blir svårt att hinna med det också det är ju inte så att jag har fått mindre att göra men men det är väl bäst att att gilla läget eller byta jobb.

Även denna kväll har jag suttit i telefonen och försökt boka in föräldrar till vandringarna problemet är att de är för få på min lista och att alla har så väldigt mycket att göra (vem har inte det) men nu börjar jag tröttna jag vill inte vara folks dåliga samvete som ringer på kvällarna. Det behövs ett bättre system för vandringarna om de ska fortsätta, jag jobbar vidare på det.

I natt hade jag en märklig dröm som gjorde mig förvånad speciellt som jag inte är speciellt politiskt intresserad.
Jag drömde det var valvaka och den var upplagd ungefär som melodifestivalen röstning, 12 poäng från Göteborg osv men i alla fall Borgarna låg högst upp och det såg ut som om det skulle vinna men mot all odds och i slutet så tar Sossarna hem segern till folkets jubel eller..........

Pär säger att jag ska gå och lägga mig nu och det är väl dags kanske men jag tycker det är skönt att sitta i soffan i lugn och ro och läsa när alla sover, men ibland blir det lite för länge klockan blir ett halvtvå innan boken är slut och då blir det en smula motigt att gå i morgon så jag gör nog som Pär säger och går och lägger mig nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0