London här kommer vi...

Nu börjar det bli lite pirr i magen jag har packat och lagt ner passen och flygbiljetterna. Åhh det ska bli så himla kul och skönt att få vara ledig några dagar. Men det kommer nog inte att bli så lugnt men vad gör det ska ju bara jobba torsdag, fredag nästa vecka och sen är det ju helg igen. Det hade ju varit skönt att ha semester hela veckan men det är ju bra att ha någon dag vid jul också och sen ska jag ju flyga till Luleå den första helgen i december och då tar jag en dag på fredagen.

ja det är alltid något på gång i måndags var Malin och jag på författarkväll på teater Maxim det var kul och intressant lite som att kolla på talkshow på tv fast i verkligen. Det var kul att höra författarna berätta om sina böcker och hur de kommer till de verkade lite flummigt när de berättade om hur verkliga deras personer i böckerna blev för dem som Anna Jansson sa -det är tur att de kallas författare annars skulle de nog bli hämtade till psyket. Malin och jag köpte varsitt exemplar av deras bok som får bli premiärbok i vår bio-bokklubb.

på onsdagen var vi på utvecklingsamtal i skolan som Pär ansvarade för själv ett nytt grepp men det fungerade väldigt bra tycker jag framförallt var det häftigt att kunna sitta och diskutera Pärs skolarbete utan att någon av oss kunde tappa humöret eller springa iväg (man gör inte det i skolmatsalen när det sitter 25 andra elever vid olika bord med sina föräldrar) det blev ett väldigt konstruktivt och givande utvecklingsamtal tyckte vi allihop.

Igår hade vi Halloweenfest på jobbet kul att klä ut sig och få spexa lite på jobbet det var roligt att gå runt bland alla spöken och monster fast min chef tyckte det var svårt att koncentrera sig när hon pratade mig på morgonen hon kunde inte låta bli att stirra på mina små djävulshorn som stack upp i mitt spretiga hår men fram på eftermiddagen hade hon vant sig.

Nu ska jag gå och ställa om alla klockorna för nu är det dags för vintertid igen eller som det faktiskt är normaltid som den har varit sen någon gång på 1870talet.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0