Våren närmar sig nu

I Uppsala blommar tussilago vid vägkanterna men på landet är fortfarande massor av snö kvar men i växthuset har tulpanerna från Amsterdam som jag satte förra året börjat komma upp. Jag hoppas det blir riktigt varmt och soligt den här veckan så att det mesta av snön töar bort som det är nu får man pulsa i halvmeter djup snö för att komma till toan. Inte kul. Nu har vi varit och hämtat min fina vita hammock hos Sanna och Claes. Och jag ska köpa nya fina vita trädgårdmöbler för pengarna jag fick när jag fyllde år det kommer att bli jättefint.
Ida blev jätteglad över att få komma till landet igen och sprang genast och letade reda på sin boll och ville leka. Nu har vi satt på värmen i huset och jag hoppas att vi kan vara där nästa helg för sen dröjer det ett par veckor innan jag kan vara där igen. För jag ska jobba, åka på scoutläger och ha körkonsert kommande helger.
Igår var Marie och jag på trädgårdsmässan det var kul och inspirerande att gå runt där och nu vill jag sätta igång att så och gräva i rabatter och krukor men jag får vänta lite men snart så......




Kommentarer
Postat av: Annette Starhammar

Ååh landet va mysigt...men mycket snö kvar. Har varit nere på lotten flera gånger, mer och mer av marken kommer fram, kan se rabarbern och t o m vitlöken har kommit upp! Måste plantera om mina rosenskära igen, satte nog för tidigt...låånga & rangliga...

Svar: Ja det var massor av men den här helgen var allt borta och krokusarna hade kommit upp. Ett mirakel allt borta på en vecka. Ja mina rosenskäror är lite långa de med får väl direktså dem istället
inger Gustafsson

2013-04-17 @ 22:21:17
URL: http://fennel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0