Vad kostar en ko?

Uffe och jag sitter i bilen på väg upp till landet igen.... Som vanligt sitter jag och tittar på det som vi åker förbi och kor är en vanlig syn varpå jag börjat fundera på vad priset på en ko kan vara. Jag dryftar frågan med Uffe som tror att en ko kostar som en bil och jag tänker att om en hund kostar 10-15000 så kostar nog en ko mycket mer de är ju större och så men en sökning på nätet visar sig att du kan få en kvigkalv för ca 2000 men en ko kostar mellan 5000- 15000 beroende på ras. Men de kostar mer att ha än en hund för de äter betydligt mer och kräver mer omvårdnad och skötsel.
Så det är inte så konstigt att det är vanligare att ha en hund eller katt än en ko.

Nu är tandläkaren avklarad och jag fick beröm för att ha god tandomvårdnad och inga hål eller tandfickor skönt!!!
Idag har varit hos frissan så nu är jag snygg i håret. Det är bra att passa på att få sånt här gjort när man är ledig. Jag var förbi Byälven en sväng också det var kul att träffa alla och jag kände hur jag saknar dem så mycket inte för att jag vill tillbaka igen men det fina kamratskapet även om jag tyckte det var en del tjafs och intriger så är det ingenting mot Rosengården men men så är det nu får jag göra det bästa av det som är nu tills det dyker upp något annat.

Igår hade vi en trevlig kväll hos Lotta&Bosse som visade sin nyinköpta kolonistuga som var fin vartefter vi tog en promenad i koloniområdet det är ju ett säkert kort att gå runt med mig och titta på blommor vilket vi gjorde tills Uffe påpekade att han var hungrig så vi avslutade besöket med att gå på Thairestaurang.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0