Ett nytt år

Jag sitter i soffan med en kopp kaffe efter att ha varit på långpromenad med Uffe och Ida.
Ett nytt år gör att jag reflekterar över det som har gått och det som nu är påbörjat. Vad hände förra året och vad kommer att ske detta. Positiva och negativa saker. Förväntningar och farhågor. 
Det absolut största händelsen förra året var att Tuva föddes och jag blev mormor. Så mycket känslor... Lycka, kärlek, stolthet,oro och jag inser att man är en liten del i det stora hela som är meningen med livet, att nya generationer föds. 
2014 var ett bra år, ett år för återhämtning och eftertanke. 
Varje nyår ger mig också tankar på hur jag ska leva för att må bra något som som många andra också gör. Man ger nyårslöften... Börja träna, gå ner i vikt, sluta röka etc etc....
Mina tankar för året får bli, att finnas för alla de jag har omkring mig och att ta vara på varje dag. Göra saker man mår bra av, äta bra, yoga, sjunga. Det här året vill jag börja måla igen, jag ska måla en tavla till Pär. Sätta igång att sy av alla tyger jag samlat på mig och göra fina saker av alla pärlor jag har. 
Jag känner alltid en förväntan och en viss oro inför ett nytt år och undrar vad 2015 kommer att ge. 

Nu är mina tankar nedskrivna och kaffet är uppdrucket så nu ska jag ta bilen och köra till Uppsala och titta på Tuva när hon går. 

Gott Nytt År!!

Kommentarer
Postat av: maibritt hansson

fortsätt Inger med det fina liv Du lever var glad och

skriv ner alla Dina tankar ibland när det krånglar

hjälper det att skriva av sig jag känner mig stolt

över min lilla flicka din gamla Mamma MORMORS MOR
ÄR DET LYCKLIGASTE SOM HÄNDE MIG ÅR 2014

2015-01-01 @ 17:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0