Födelsedag och födelsedag

Idag var jag tillbaka på jobbet igen efter en några dagar hemma i soffläge. Skönt, även om jag inte är så jättepigg så känns det väldigt mycket bättre. Nu ska jag jobba kvar i arton arbetsdagar innan jag börjar på mitt nya jobb i början av maj.  Men det är med lite blandade känslor jag går därifrån. Jag kommer att sakna brukare och kollegor men det finns annat som jag inte kommer att sakna ett dugg. 
Som stressen och toalettstädningen.
 Idag fyller min svärmor 82 år och igår var vi där och åt tårta och passade på att fira Uffe som fyllde 56 år.  Fast jag tycker att det har varit trist födelsdagsväder för dem regn, regn och regn. 
Den här arbetsveckan och  nästa är bara fyra dagar till helgen är det påsk och då är man ledig i fyra dagar. Vi åker en sväng till landet och kanske vi sover över det  är beroende på vädret. Är det som nu då är det inte så mysigt, blött, kallt och fuktigt. Vi får väl se hur det blir. Umgås med barn och familj gör vi i vilket fall var vi nu än är. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0