Bästa helgen

I lördags hämtade jag Sanna vid busstationen i Östervåla sen gick vi till Tempo och handlade kyckling och potatissallad till vår lunch och lax att grilla till middag. Mätta och glada tog vi våra korgar och hinkar och gick till skogen och letade kantareller samt plockade en del blåbär också. Sen var planen att måla färdigt lekstugan men då började det regna så måla får vi göra en annan gång. Men grillade det gjorde vi i alla fall  vi satt under parasollet och hade det riktigt mysigt trots regnet. Middagen blev jättegod, laxpaket och lite nyupptagen potatis. 

Söndagmorgon vaknade vi båda tidigt och gick upp och åt frukost och gjorde oss i ordning för att åka till marknade i Ulva. Tyvärr var det inte så skönt väder, blåsigt, kallt och småregnigt. Så jag köpte en mössa och vantar och det var riktigt skönt att dem på sig även om det kändes lite tidigt. Vi blev inte där så länge Claes och Sanna skulle låna bilen för att åka till Ica och Ikea. Tuva och jag hade det så roligt vi lekte och lekte, också tog vi en promenad med Ida och sen gick vi och gungade lite i parken. Hon är så himla go och glad och det var absolut inga problem att hänga lite med mormor medan mamma och pappa var iväg. 



Idag var jag inte lika morgonpigg klockan halvåtta knackade det på dörren och oj va Ida skällde. Utanför dörren stod Kicki som har hälsokostbutiken här i Tärnsjö och undrade om jag var klar för att åka iväg och hämta lite hästskit. Men det var jag ju inte då så Kicki fick åka iväg till sina hästar och jag åt lite frukost, klädde på mig och stoppade in Ida i bilen och så åkte vi iväg. 
Väl där....det var lite trixigt att hitta så visade Kicki in mig i hagen och så for hon iväg för att öppna affären och där stod jag i gödselhög men tre otroligt nyfikna och sällskapliga hästar som bluffade och puffade på mig för att få mig att förstå att står man i deras hage så borde man åtminstone haft en morot med sig, vilket jag lovade att jag skulle ha nästa gång. 

Idag har jag fixat i trädgården och så har jag plockat blåbär och målat lite på tavlan. Det har varit  en skön och solig dag. Igår var det mössa och vantar och idag shorts och sandaler. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0