Sommaren är redan här

Vi hade det så mysigt och roligt när vi fick den stora glädjen att få ta hand Tuva en hel dag när hennes föräldrar jobbade. En mycket välanvänd semesterdag tycker jag. 

I tisdagskväll när vi kom till landet så var det lite svalt, jeans och jacka var skönt att ha. Idag när vi är på väg hem så är det sommarklänning på. Ja tänk jag blir alltid lika överraskad när våren gå över i sommarvärme. 
Vi har haft några helt underbara dagar och jag har verkligen ingen lust att åka hem till stan och jobba. Men 
tänk om man kunde ringa till jobbet och säga att man tar några dagar ledigt och få stanna kvar och njuta av den här tiden. 
Årets alla sommarblommor är handlade och utplanterade i trädgården. Puh idag var det lite stressigt att hinna få ner alla i jorden innan det var dags att fara hem. 
Några blommor fick följa med hem till balkongen i stan. 
Så här fullt blir det i bilen när jag åker och köper blommor. 

Jag har varit ute och fixat i trädgården från tidig morgon till kväll men Uffe har mest varit inne och fixat färdigt vår nya moderna köksvrå. Det blir så fint!! Nu väntar vi bara på elektrikern. Sen ska det lagas mat och bakas av hjärtans lust. 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0