Ett klagomål

Alltså jag är inte en person som hänger upp mig på väderleken så speciellt mycket. Det blir som det blir och är inget man kan påverka. Men i torsdags när jag var på väg till Byälvsgården på eftermiddagen då blev jag så trött och uttryckte min frustration över detta i mitt tycke hopplösa vinterväder. Blötsnö och blåst och snorhalt. Varför kan det inte vara fem minus, sol och blå himmel och ett snötäcke på två tre decimeter, fram till i början av mars. Sedan får det gärna smälta bort fort och våren kan komma. De senaste dagarna har temperaturen växlat från 18 minus till 8 plus. Det har varit snöstorm, regn, blötsnö, halv storm och ishalka. Som tur är så tittar solen fram i bland och dagarna börjar bli längre och ljusare. Jag längtar till våren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0