Semester😎


En vecka av semestern har gĂ„tt...... förra helgen var det soligt och 30 grader varmt men nu Ă€r det regn och blĂ„st och bara 15 grader inget vidare semestervĂ€der. 
Vi har haft nĂ„gra fina dagar tillsammans med barn och barnbarn det har varit jĂ€ttekul att fĂ„ rĂ„ om dem. Intensivt men vĂ€ldigt roligt. Sanna, Claes, Tuva och Hugo kom pĂ„ söndagen dĂ„ Ă„kte vi och badade i Östa. PĂ„ kvĂ€llen grillade vi laxpaket. Tuva hade vattenkrig med morfar och Hugo gungade och ville aldrig sluta, sĂ„ Sanna satt sig pĂ„ en stol och gungade😂 
(null)

(null)


PĂ„ mĂ„ndagen bakade jag bullar och Uffe fick vara min assistent och röra ihop degen. 
(null)
Sanna gjorde sitt trĂ€ningsprogram. imponerande! 
(null)

(null)

Tuva mĂ„lade fina bilder, vi fĂ„r ha vernissage nĂ€r de kommer nĂ€sta gĂ„ng om det lĂ„ter bli att regna. 
PĂ„ eftermiddagen kom Marie och PĂ€r 😊 med bilen full av allt som de hade hĂ€mtat i Bagis som vi inte fick plats med nĂ€r vi Ă„kte, Uffe och jag. Blommor, madrass, hundmat, lakan och handdukar, ja bilen var helt propfull. PĂ€r hade med sig sin cykel, sĂ„ han och Uffe tog en cykeltur. 
(null)


PĂ„ Tisdagen gjorde Marie pannkakor till frukost Ă„t alla, gott och lyxigt. Sen Ă„kte vi till Backa och plockade 13 kg jordgubbar, det lĂ„ter mycket men det gĂ„r fort att fylla skĂ„lar och korgar. NĂ€r vi kom gjorde jag jordgubbskrĂ€m och Marie gjorde en jordgubbspaj. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

PĂ„ onsdagen fyllde PĂ€r och jag Maries bil med en massa brĂ„te och brĂ€nnbart skrĂ€p, sĂ„ skönt att bli av med.  NĂ€r vi kom tillbaka var det framdukat till vĂ„ffelkalas. Mysigt och gott, vĂ„fflor med jordgubbar och grĂ€dde. Mums😋 
(null)

Sen var det dags för Marie och PĂ€r att packa ihop sina grejor och Ă„ka hem.  PĂ€r skulle hem och montera ihop sin soffa som hade levereras pĂ„ mĂ„ndagförmidagen och Marie för att packa, för nĂ€sta vecka dĂ„ Ă€r det dags att flytta. 
Sanna lagade fetaostbiffar med klyftpotatis och tsatsiki till middag. Supergott! sen började de att packa ihop sina saker för att Ă„ka hem. det blev sĂ„ tomt och tyst 😱
PĂ„ torsdagen regnade det nĂ€stan hela dagen, men jag satte pĂ„ mig regnkappan och gick ut och spikade ihop ett hallonstöd för jag oroade mig för att grenarna skulle gĂ„ av.  Resten av dagen hade jag det skönt  i soffan med en bok 
(null)

(null)

(null)

PĂ„ fredagen var det mestadels uppehĂ„ll sĂ„ dĂ„ fixade jag lite ute i trĂ€dgĂ„rden och i vĂ€xthuset. 
PĂ„ lördagen Ă„kte vi till Uppsala, jag satte pĂ„ en maskin med handdukar hos Sanna och sen följde Sanna och Tuva med oss för att handla. Tuva skulle köpa lego för pengarna som hon hade sparat ihop och vi skulle köpa en ny bĂ€nkbelysing till köket för den gamla funkade bara ibland. Sen följde det med lite annat ocksĂ„ bl.a. en hylla till duschen. 
Idag har det regnat hela dagen, urtrist 😕 men jag har stĂ€dat ur lite gammalt skrĂ€p i lĂ„dor, sytt en klĂ€nning till Sanna och Uffe har monterat upp den nya bĂ€nklampan sĂ„ nu ser man ordentligt nĂ€r man ska diska eller fixa med maten 😍
(null)


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0