En veckas semester

Mellan hägg och syren, nja häggen har nästan blommat över men syrenerna... ja det har varit litet kallt, så här på landet har det inte riktigt kommit igång med syrenblomning än. 
Idag mötte jag Sanna och Lena vid Vinnersjö trädgård vår årliga tradition så trots Coronatider så köpte vi blommor men eftersom vi inte var där precis efter att de hade öppnat så var många av de blommor jag brukar köpa redan slutsålda. Så jag fick tänka om lite vad jag skulle ha i mina zinkbaljor och krukor. Men det blir säkert bra ändå. 
(null)
När jag var tillbaka så planterade jag blommorna i regn och isvindar. Brrr!!
(null)
Om några veckor blommar det om de inte har fryser ihjäl
(null)

Men vi har haft tre härligt soliga och ganska varma dagar här på landet. ☀️
Det var faktiskt lite skönt att det blev lite regnigt för vi har jobbat hårt i trädgården de här dagarna. Rensat massor av ogräs, klippt gräsmattan, fixat och röjt. Så idag har vi softat lite, kollat på film och haft det skönt inne. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0